Vidaus tvarkos taisyklės

Įstaigos asmens sveikatos priežiūros licencija Nr. 5974

  1. BENDROJI DALIS
  1. Įstaiga – ambulatorines asmens sveikatos priežiūros paslaugas teikianti įstaiga, kuri savo veikloje vadovaujasi Lietuvos Respublikos Konstitucija, Civiliniu kodeksu, Vyriausybės nutarimais, Sveikatos priežiūros įstaigų, Pacientų teisių ir žalos sveikatai atlyginimo ir kitais Lietuvos Respublikos įstatymais, Sveikatos apsaugos ministro įsakymais bei kitais teisės aktais, Įstaigos įstatais bei šiomis vidaus tvarkos taisyklėmis (toliau – Taisyklės).
  2. Taisyklės parengtos atsižvelgiant į Lietuvos Respublikos sveikatos priežiūros įstaigų įstatymo 46 straipsnio reikalavimus ir nustato bendruosius darbuotojų, pacientų ir jų atstovų tarpusavio santykių principus bei elgesio normas.
  3. Įstaiga užsiima tik ta veikla, kuri nurodyta turimose licencijose.
  4. Įstaiga teikia planines, nekompensuojamas PSDF biudžeto lėšomis (toliau – mokamos paslaugos) asmens sveikatos priežiūros paslaugas.
  5. Pagrindinės Taisyklėse naudojamos sąvokos:

5.1. pacientas – asmuo, Įstaigos klientas, kuris naudojasi Įstaigos teikiamomis paslaugomis;
5.2. paciento atstovas – paciento atstovas pagal įstatymą;
5.3. nuotolinė sveikatos priežiūros paslauga (toliau – NSP paslauga)  – asmens sveikatos priežiūros paslaugos teikimo būdas, kai naudojant nuotolinio ryšio priemonę (kompiuterį, telefoną ar pan.), pacientui teikiama asmens sveikatos priežiūros paslauga gydytojui ir pacientui esant skirtingose vietose tuo pačiu laiku;
5.4. tiesioginio kontakto paslauga – asmens sveikatos priežiūros paslaugos teikimo būdas, kai asmens sveikatos priežiūros paslauga teikiama gydytojui ir pacientui kartu fiziškai dalyvaujant Įstaigoje.

2. PACIENTŲ KREIPIMOSI Į ĮSTAIGĄ TVARKA

6. Pacientai tiesioginio kontakto ar NSP paslaugoms registruojami internetu ar telefonu, nurodant paciento vardą, pavardę, gimimo datą, paciento ar jo atstovo telefono numerį.

7. Apie numatytą vizitą pacientui ar jo atstovui iš anksto primenama SMS žinute (jeigu nurodytas kontaktinis telefono numeris).

8. Atvykus į Įstaigą paslaugoms pacientai turi pateikti galiojantį asmens tapatybę patvirtinantį dokumentą: pasą ar asmens tapatybės kortelę bei kontaktinius duomenis.

9. Atvykus į Įstaigą lydint pacientą paslaugoms paciento atstovas turi pateikti galiojantį asmens tapatybę patvirtinantį dokumentą: pasą ar asmens tapatybės kortelę ir atstovavimą pacientui įrodantį dokumentą bei kontaktinius duomenis.

10. Pacientai į Įstaigą turi atvykti jiems paskirtu konkrečiu laiku, atvykus kitu negu paskirtas laiku pacientai priimami nebus.

11. NSP paslaugos Įstaigoje gali būti teikiamos Lietuvos Respublikos teisės aktuose nustatyta tvarka.

12. Prieš pradedant NSP paslaugos teikimą, pacientui ar jo atstovui privalomai pateikiami šie kontroliniai klausimai:

12.1. paciento vardas, pavardė, atstovavimo pagrindas (paciento atstovavimo atveju);

12.2. paciento gimimo data ir paskutiniai 4 asmens kodo skaičiai;

12.3. paciento gyvenamosios vietos adresas;

12.4. gydytojui paliekama teisė pateikti pacientui papildomus kontrolinius klausimus, jei konkrečiu atveju kyla įtarimų dėl paciento elgesio, pateiktos informacijos tikrumo ir pan.;

12.5. pacientas ar jo atstovas prisiima atsakomybę už ryšių technologijų pagalba pateiktų paciento identifikacinių duomenų bei duomenų apie paciento sveikatos būklę teisingumą.

13. Jei dėl svarbių aplinkybių gydytojas aptarnauja pacientą ilgiau negu tam pacientui paskirtas laikas, kiti pacientai priimami vėlesniu nei nurodyta registracijoje laiku.

14. Jei pacientui yra skirtas konkretus priėmimo ar NSP paslaugos teikimo laikas ir Įstaiga savo iniciatyva nori jį pakeisti, naujas priėmimo laikas derinamas su pacientu. Naujas laikas turi būti praneštas ne vėliau kaip prieš 24 valandas iki vizito pradžios. Nurodytas įspėjimo terminas gali būti netaikomas tais atvejais, kai Įstaigos gydytojas suserga ar nutikus kitoms nenuspėjamoms situacijoms.

15. Jei pacientas nori pakeisti vizito laiką, jis privalo apie tai pranešti ne vėliau kaip prieš 24 valandas iki paskirto laiko pradžios. Nurodytas įspėjimo terminas gali būti netaikomas įvykus nenuspėjamoms situacijoms. Neinformavus apie neatvykimą – pacientas ateityje Įstaigoje neberegistruojamas.

16. Pacientui ar jo atstovui pirmą kartą kreipiantis į Įstaigą, užpildomi, pasirašomi ir pateikiami dėl paslaugų teikimo susiję dokumentai.

3. MOKAMŲ PASLAUGŲ NOMENKLATŪRA IR ASORTIMENTAS, JŲ TEIKIMO TVARKA

17. Norėdami gauti informaciją apie Įstaigoje teikiamas asmens sveikatos priežiūros paslaugas, jų kainas ir teikimo tvarką juridiniai ir fiziniai asmenys gali raštu (įskaitant el. paštu) arba žodžiu kreiptis į Įstaigos darbuotojus. Taip pat informacija skelbiama Įstaigos internetiniame puslapyje.

18. Mokamai teikiamos visos Įstaigos kainyne išvardintos asmens sveikatos priežiūros paslaugos, o už jas mokėjimai priimami bankiniu pavedimu arba grynaisiais, pacientui pateikiamas apmokėjimo kvitas ir (pagal poreikį) sąskaita-faktūra.

4. PACIENTŲ TEISE IR PAREIGOS ĮSTAIGOJE

19.Pacientas turi teisę dalyvauti priimant sprendimus dėl jam reikalingų asmens sveikatos priežiūros paslaugų bei gauti kokybiškas asmens sveikatos priežiūros paslaugas.

20. Pacientas turi teisę būti prižiūrimas savo garbės ir orumo nežeminančiose sąlygose, Įstaigos sveikatos priežiūros specialistams užtikrinant pagarbų elgesį jo atžvilgiu.

21. Paciento teisių negalima varžyti dėl jo lyties, amžiaus, rasės, tautybės, kalbos, kilmės, socialinės padėties, tikėjimo, lytinės orientacijos, įsitikinimų ar pažiūrų.

22. Pacientas turi būti informuotas apie jį gydančio gydytojo ir (arba) kitos sveikatos priežiūros specialisto vardą, pavardę, pareigas ir profesinę kvalifikaciją.

23. Pacientas turi teisę gauti informaciją apie Įstaigoje teikiamas paslaugas, jų kainas ir galimybes jomis pasinaudoti.

24. Pacientas turi būti informuojamas apie Taisykles ir tvarką, kiek tai susiję su jo buvimu Įstaigoje.

25. Pacientui asmens sveikatos priežiūros paslaugos gali būti teikiamos tik su jo sutikimu/ valios išreiškimu.

26. Pacientas į biomedicininius tyrimus gali būti įtraukiamas tik gavus paciento sutikimą/ valios išreiškimą.

27. Gydytojas paciento vizito metu įvertina paciento sveikatos būklę bei numato sveikatos priežiūros planą, apie tai suprantamai informuoja pacientą. Savo sutikimą su planu pacientas patvirtina sutikimu/ valios išreiškimu.

28. Pacientas turi teisę į informaciją apie savo sveikatos būklę, ligos diagnozę, medicininio tyrimo duomenis, gydymo metodus ir gydymo prognozę. Informacija pacientui pateikiama jam suprantama forma ir kalba.

29. Valstybinės kalbos nemokantis pacientas gali su asmens sveikatos priežiūros specialistais ir kitais Įstaigos darbuotojais bendrauti jam suprantama kalba atvykstant su savo vertėju.

30. Pacientas turi teisę atsisakyti specifinio gydymo ir (arba) procedūros.

31. Bent 16 metų nepilnametis pacientas turi teisę savarankiškai kreiptis ir spręsti dėl jam reikiamų asmens sveikatos priežiūros paslaugų teikimo, išskyrus Lietuvos Respublikos įstatymų nustatytus atvejus.

32. Jeigu yra nesutarimų tarp paciento iki 16 metų ir jo atstovų pasirinkimo valios, diagnostikos ir gydymo metodus parenka gydytojų konsiliumas, atsižvelgdamas į nepilnamečio interesus.

33. Pacientas turi teisę į informacijos apie savo sveikatos būklę konfidencialumą (išskyrus Lietuvos Respublikos teisės aktuose numatytus atvejus).

34. Paciento privatus gyvenimas yra neliečiamas. Informacija apie paciento gyvenimo faktus gali būti renkama tik su paciento sutikimu ir tuo atveju, jei tai yra būtina ligai diagnozuoti, gydyti.

35. Pacientas turi teisę gauti jo paties pateiktus asmens duomenis, kurie yra tvarkomi jo sutikimo ar sutarties vykdymo pagrindu, raštu ar bendrai naudojama elektronine forma.

36. Pacientas turi teisę nesutikti, kad jo asmens duomenys būtų įkeliami į Elektroninės sveikatos paslaugų ir bendradarbiavimo infrastruktūros informacinę sistemą (kitaip – ESPBI IS), tai patvirtinant raštiškai.

37. Paciento pareiga vykdyti gydytojų ar kitų sveikatos priežiūros specialistų paskyrimus, su jais sutikus.

38. Pacientas privalo informuoti sveikatos priežiūros specialistus apie nukrypimus nuo paskyrimų, dėl kurių jis davė sutikimą.

39. Paciento pareiga informuoti sveikatos priežiūros specialistą, kuris teiks jam paslaugas, apie turimą ypač pavojingų užkrečiamų ligų infekciją, tuo metu vartojamus vaistus, žinomas organizmo alergines reakcijas, kitus pacientui žinomus duomenis, reikalingus tinkamai suteikti asmens sveikatos priežiūros paslaugas.

40. Paciento pareiga laiku ir pilnai sumokėti už įstaigoje suteiktas mokamas paslaugas pagal galiojančias kainas.

41. Paciento pareiga tinkamai elgtis su įstaigos inventoriumi ir įrengimais, tausoti Įstaigos turtą.

42. Paciento pareiga pasirašytinai susipažinti su pateiktais Įstaigos nustatytais dokumentais ir vykdyti juose nurodytas pareigas.

43. Paciento pareiga pagarbiai ir deramai elgtis su visais Įstaigos darbuotojais ir kitais pacientais, gerbti jų teises.

44. Pacientui, kuris pažeidžia savo pareigas, tuo sukeldamas grėsmę savo ir kitų pacientų sveikatai ir gyvybei, arba trukdo jiems gauti kokybiškas asmens sveikatos priežiūros paslaugas, asmens sveikatos priežiūros paslaugų teikimas gali būti nutrauktas.

45. Pacientas negali filmuoti Įstaigos patalpose ir teritorijoje be nustatyta tvarka gauto leidimo filmuoti, fotografuoti patalpas ir darbuotojus, pacientus ar kitaip pažeisti jų privatumą.

46. Pacientai už Įstaigai ar jos darbuotojams padarytą žalą atsako Lietuvos Respublikos įstatymų nustatyta tvarka.

47. Neblaivūs ar kitaip apsvaigę, agresyvūs asmenys į Įstaigą neįleidžiami.

48. Sergantys ūmiomis užkrečiamomis infekcinėmis ligomis pacientams teikiamos tik NSP paslaugos, išskyrus tuos atvejus kai paslaugos nuotoliniu būdu atlikti negalima.

5. PACIENTŲ LANKYMO, IŠRAŠYMO IR PERKĖLIMO Į KITAS ASMENS SVEIKATOS PRIEŽIŪROS ĮSTAIGAS TVARKA

49. Įstaigoje atliekamos tik ambulatorinio pobūdžio asmens sveikatos priežiūros paslaugos.

6. GINČŲ IR KONFLIKTŲ TARP ĮSTAIGOS IR PACIENTŲ SPRENDIMO TVARKA

50. Pacientas ar jo atstovas, nepatenkintas sveikatos priežiūros paslauga, paslaugos teikimo procesu ir/ar jo aptarnavimu įstaigoje ir/ar kilus kitai konfliktinei situacijai ar ginčui paslaugų teikimo procese, turi kreiptis į Įstaigos administraciją, pateikdamas savo asmens duomenis, nurodant paciento teises, kurias, jo manymu, Įstaiga pažeidė, tai pagrindžiančias aplinkybes ir paciento reikalavimus pašalinant jo teisių pažeidimą. Turi būti pridedami dokumentai, patvirtinantys pareiškime nurodytas aplinkybes ir pagrindžiantys skunde nurodytus reikalavimus. Jeigu pareiškimą pateikia paciento atstovas, prie jo taip pat pridedamas atstovavimą liudijantis dokumentas.

51. Paciento (jo atstovo) gauti pareiškimai įstaigoje išnagrinėjami ir pateikiamas atsakymas per 20 darbo dienų.

52. Pacientas, nepatenkintas jo pareiškimo nagrinėjimo rezultatais, turi teisę pateikti skundą sveikatos priežiūros paslaugų teikimą kontroliuojančioms institucijoms.

7. INFORMACIJOS PACIENTUI IR JO ARTIMIESIEMS APIE JO SVEIKATOS BŪKLĘ TEIKIMO TVARKA

53. Informacija kitiems asmenims (išskyrus teisinius atstovus) apie paciento sveikatos būklę, diagnozę, prognozes ir gydymą, taip pat visa kita asmeninio pobūdžio informacija apie pacientą turi būti laikoma konfidencialia.

54. Asmeninė informacija kitiems asmenims gali būti suteikta tik turint raštišką paciento sutikimą. Sutikimas nėra būtinas atliekantiems pacientų sveikatos ekspertizę, kai susipažinti su informacija kreipiasi teismas, komisija ar kitos valstybės institucijos, kurioms tokią teisę suteikia Lietuvos Respublikos įstatymai, taip pat institucijoms, kurioms Lietuvos Respublikos įstatymai suteikia teisę kontroliuoti sveikatos priežiūros veiklą.

55. Pacientas, atvykęs į Įstaigą ir pateikęs asmens tapatybę patvirtinančius dokumentus, turi teisę gauti informaciją apie savo sveikatos būklę, ligos diagnozę, Įstaigoje taikomus ar gydytojui žinomus kitus gydymo ar tyrimo būdus, galimą riziką, komplikacijas, šalutinį poveikį, gydymo prognozę ir kitas aplinkybes, kurios gali turėti įtakos paciento apsisprendimui sutikti ar atsisakyti siūlomo gydymo.

56. Pacientas, atvykęs į Įstaigą ir pateikęs asmens tapatybę patvirtinančius dokumentus, turi teisę gauti ligos istorijos išrašą.

57. Informacija telefonu, vadovaujantis Lietuvos Respublikos teisės aktų reikalavimais, apie pacientą neteikiama.

58. Informacija apie paciento sveikatos būklę negali būti teikiama pacientui prieš jo valią, tai patvirtinant raštišku paciento atsisakymu.

8. LIGOS ISTORIJŲ, AMBULATORINIŲ KORTELIŲ, KITŲ DOKUMENTŲ NUORAŠŲ DARYMO, IŠDAVIMO PACIENTUI AR KITIEMS FIZINIAMS IR JURIDINIAMS ASMENIMS TVARKA

59. Pacientas su savo medicinos dokumentais bet kuriuo metu nemokamai gali susipažinti prisijungęs prie ESPBI IS.

60. Kitiems fiziniams ir juridiniams asmenims medicinos dokumentų nuorašai gali būti išduodami tik pateikus paciento prašymą ir įgaliojimą.

61. Valstybinėms institucijoms, kurioms teisę gauti paciento medicinos dokumentus suteikia Lietuvos Respublikos įstatymai, medicinos dokumentų kopijos gali būti pateikiamos be paciento sutikimo.

62. Informacija apie buvusių ir esamų pacientų sveikatos būklę, juridiniams ir fiziniams asmenims, turintiems teisę gauti tokią informaciją, kreipiantis raštu, suteikia įstaigos direktorė.

63. Medicinos dokumentų originalai yra įstaigos nuosavybė ir teisės aktų nustatyta tvarka bei terminais saugomi įstaigoje.

9. ĮSTAIGOS DARBO LAIKAS

64. Įstaigos darbo laikas skelbiamas Įstaigos internetiniame puslapyje. Darbo laikas:

  • pirmadieniais-sekmadieniais: 9.00– 20.00 val., tačiau darbo laikas gali kisti nesant užregistruotų pacientų vizitų;
  • švenčių dienomis nedirbama, išskyrus atvejus bendru sutarimu dėl konkretaus vizito laiko;

10. DARBŲ SAUGĄ REGLAMENTUOJANČIŲ ĮSTATYMŲ, KITŲ TEISĖS AKTŲ IR NORMINIŲ DOKUMENTŲ NUOSTATOS

65. Įstaigoje sveikatos priežiūros paslaugos teikiamos užtikrinant pacientų ir darbuotojų saugą.

66. Įstaigoje naudojami techniškai tvarkingi medicinos prietaisai, priemonės.

67. Darbuotojų  saugumas  įgyvendinamas,  laikantis  šių teisės  aktų:   Lietuvos Respublikos darbuotojų  saugos  ir sveikatos  įstatymo,  Bendrųjų priešgaisrinės  saugos taisyklių,  Įstaigos veiklos nuostatų, pareigybinių instrukcijų ir kitų galiojančių darbuotojų saugos ir sveikatos bei priešgaisrinės saugos norminių teisės aktų reikalavimų.

68. Visi   įstaigos  darbuotojai,  neatsižvelgiant  į jų  darbo   stažą,  kvalifikaciją,   darbo  pobūdį, privalomai   instruktuojami    (pasirašytinai)   pagal   darbuotojų   saugos, sveikatos ir priešgaisrinės saugos instrukcijas,  saugaus darbo atlikimo taisykles, kitus galiojančius norminius teisės aktus.

69. Įvadinį instruktažą naujai į darbą priimtam darduotojui praveda įstaigos administracija arba jos įgaliotas darbuotojas.

70. Instruktuotas darbuotojas pasirašo žurnale. Už bendrųjų saugos, sveikatos saugos ir priešgaisrinės saugos   darbe   normatyvinių dokumentų (su kuriais supažindinti)   reikalavimų   nesilaikymą   darbuotojai   atsako   pagal   Lietuvos   Respublikos įstatymus.

71. Darbo vietoje privaloma laikytis darbų saugos, priešgaisrinės ir elektros saugos reikalavimų, vadovautis Lietuvos Respublikos darbuotojų saugos ir sveikatos įstatymu bei kitų teisės aktų, susijusių su darbų sauga, nuostatomis, pareiginių instrukcijų reikalavimų ir procedūrų atlikimo taisyklių, kitų Įstaigos direktoriaus įsakymų.

72. Įstaigos teritorijoje esantiems asmenims privaloma vadovautis informacinių, draudžiamųjų ir kitų ženklų reikalavimais.

73. Pacientai ir lankytojai privalo vykdyti Įstaigos darbuotojų nurodymus saugios elgsenos, aplinkosaugos ir priešgaisrinės saugos klausimais, vengti veiksmų, galinčių kelti pavojų jo ir kitų supančių asmenų sveikatai ar gyvybei, imtis visų atsargumo priemonių judėdami paviršiais, kurie buvo neseniai valyti drėgnuoju būdu arba kai ant jų yra išsiliejusių skysčių ar pabirusių medžiagų.

74. Įstaigos patalpose ir teritorijoje draudžiama vartoti alkoholinius gėrimus bei tabako gaminius (rūkyti), turėti su savimi šaunamąjį arba šaltąjį ginklą, įsivesti (įsinešti) naminius gyvūnus, be Įstaigos gauto leidimo filmuoti, fotografuoti patalpas bei darbuotojus, pacientus, įrašinėti pokalbius ar kitaip pažeisti darbuotojų ir pacientų privatumą, savavališkai įeiti ar lankytis Įstaigos tarnybinėse patalpose.

75. Už darbų saugą Įstaigoje atsakingas darbų saugos specialistas arba kitas Įstaigos direktoriaus paskirtas fizinis arba juridinis asmuo.

11. PACIENTO TURIMŲ DIRBINIŲ IŠ BRANGIŲJŲ METALŲ, BRANGIŲ PROTEZŲ IR PINIGŲ REGISTRAVIMO BEI SAUGOJIMO TVARKA

76. Už pacientų brangius daiktus bei pinigus Įstaiga neatsako.

12. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

77. Įstaigos vidaus tvarkos taisyklės skelbiamos Įstaigos internetiniame puslapyje.

78. Šios vidaus tvarkos taisyklės gali būti keičiamos arba papildomos pasikeitus atitinkamiems įstatymams, kitiems teisės aktams, įstaigos veiklos kryptims ar profiliams.

79. Įstaigos darbuotojai, aptarnaudami pacientus, privalo vadovautis Lietuvos gydytojo profesinės etikos kodekso, Slaugytojo profesinės etikos kodekso bei kitų nacionalinių ir tarptautinių elgesio kodeksų bei Įstaigos Pacientų aptarnavimo standarto nuostatomis.

80. Įstaigos darbuotojai turi teisę nukrypti nuo šių Taisyklių, jeigu konkrečiu atveju formalus šių Taisyklių laikymasis prieštarautų paciento interesams. Bet koks nukrypimas nuo šių Taisyklių turi būti pažymėtas paciento medicininėje dokumentacijoje.

81. Šių taisyklių privalo laikytis visi Įstaigos darbuotojai, pacientai, jų atstovai ir kiti Įstaigos teritorijoje ar patalpose esantys asmenys.

82. Įstaigos teritorija gali būti stebima vaizdo kameromis (tik tose vietose, kurios pažymėtos specialiais ženklais).

Scroll to Top